dinsdag 22 juli 2014

Vloerkleed


Van textielgaren een vloerkleed gemaakt. Had het garen al heel lang in de mand liggen en wilde er maar steeds niet mee werken, omdat ik zoveel verschillende dingen hoorde over het werken met dit garen. Je zou last kunnen krijgen van je polsen, een tennisarm, schouder en nog meer van dat soort ongemakken. Zelf heb ik gelukkig nergens last van gehad. Er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden als je met dit garen wil werken. 

Kijk goed hoe het garen is gesneden. Ik had 3 kleuren en twee soorten. Het donkere garen was denk ik verkeerd gesneden, want er zat geen rek in en was nogal onregelmatig van draad. Het werkte daardoor een stuk stugger dan het lichtgekleurde garen dat wel goed mee rekte. Het fijnste om mee te werken vind ik hooked zpagetti garen.  

Je hebt snel resultaat, omdat je met haaknaald 12 werkt. Je bent dan al gauw geneigd  (althans dat had ik) om door te gaan met haken. En dat is het tweede punt waar je rekening mee moet houden. Haak niet te lang achter elkaar, maar neem een paar uur rust tussendoor. Geef je vingers, pols, schouder en arm genoeg tijd om weer te herstellen. Zelf deed ik 2 toeren haken, een paar uur rust. Zeker toen het wat groter en en zwaarder werd.


Al met al is het een mooi kleed geworden waar ik best trots op ben. Zeker is dat ik nog eens iets leuks ga maken met dit garen.

                                     

Het Engelstalige patroon is HIER te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen